בודפשט המפתיעה - חופשה זוגית חורפית

בודפשט תכנון טיול בהתאמה אישית יעדים לטיול
ככל שהתקרב חודש מרץ חילחל אצלי לאט לאט הרעיון לחגוג את יום הולדת ה-40 בחו”ל בסופ”ש של חופשה זוגית פעם ראשונה. לאחר שנמצא הפיתרון לילדים (מאד מורכב אצלינו 🙂 ) עברתי לשלב בחירת היעד הנכסף. חיפשתי יעד שיתאים ל-3 ימים ובעיקר יהיה כיפי וטעים. בודפשט נבחרה למלא את משימת החגיגות.

פרטים טכניים:

טיסות לבודפשט: טיסות הוזמנו ב wizz air. עם פריוריטי. היו דייקנים להפליא ואף הקדימו להגיע ליעד. מהשדה השתמשנו בקו E100 לצורך הגעה למרכז העיר. הקו יוצא כל 20 דקות מהשדה ומאד זול.

החופשה שלנו

מראש החלטנו שזאת לא חופשה של לעשות V. זאת חופשה של דברים כיפיים כמו מסעדות, בתי קפה, חנויות ובין היתר עוברים לצד המקומות הידועים בעיר.

היום הראשון - אוי..כמה טעים פה!

הגענו סביב 3 למלון. דבר ראשון הלכנו לפגוש את ה”איראני” המפורסם שיושב ברחוב קיראלי. ה”איראני” נהפך למחליף כספים של הישראלים וכפי שאפשר לסמוך על הישראלים הוא אכן עם השער והעמלות הכי טובות.

משם יצאנו לסיבוב קליל בעיר. הלכנו דרך fashion street. רחוב חנויות אופנה מאד יפה ויחד עם זאת יקר מאד. יש שם חנויות מותגים לצד חנויות יוקרה מקומיות שמוכרות מעילי פרווה אמיתיים באלפי יורו…
בסוף רחוב ה fashion street פנינו לרחוב הואצי אוצה הידוע. רחוב ואצי הוא מדרחוב יפיפה שמקביל לדנובה עם הרבה חנויות מותגים ידועות ואיך לא..מסעדות.. לאחר סיבוב קצר והבנה שמחירי החנוית זהים לישראל, הסתובבנו וצעדנו לקראת החלק החשוב להערב – מסעדת hot stone steak house .

בדרך למסעדה עצרנו לסיבוב בגלגל הענק. בסיבוב בגלגל ניתן לראות בלילה את המבנים החשובים מוארים. חוויה חביבה.

בודפשט גלגל ענק טיול זוגי
האכילה ב- hot stone steak house היא חוויה בפני עצמה. מקבלים אבן ב 400 מעלות ונתח בשר. הסועד בעצמו פורס את נתח וצולה אותו על האבן. חוויה מדהימה ובשר מעולה. קיבלה אצלינו 5 כוכבי גוגל!

מ hot stone steak house צעדנו לכיוון הרובע היהודי כדי להכיר את אחד הפאבים הידועים: רמפס טיקי בר בודפשט. בר בעיצוב אפריקאי המגיש קוקטיילים מגניבים.

מעונינים ביעוץ ותכנון טיול בהתאמה אישית לבודפשט?

לחצו כאן

או התקשרו 052-2223023

מוזמנים לעקוב אחרי גם בפייסבוק ובאינסטגרם

היום השני - קצת ארכיטקטורה, קניות ומסעדת מישלין מעולה

התחלנו בסיבוב בסביבת המלון.

תחנה ראשונה. בית האופרה בבודפשט, אשר היה מכוסה לגמרי לשיפוצים.

תחנה שניה. בזיליקת סנט אישטוון (St. Stephen Basilica) -מדובר במבנה יפהפה ומרשים במיוחד, שמתנשא בדיוק לאותו גובה אליו מגיעה הכיפה של בית הפרלמנט – 96 מטרים. סטפן, על שמו נקראת הבזיליקה, הוכתר למלך הונגריה בשנת 1000 ואף זכה בהכרה רשמית מטעם האפיפיור סילבסטר השני. בתוך הכנסייה ישנה מוזאייקה יפיפה, שמקשטת את הכיפה ואת התקרה. מומלץ לעלות לצריח כדי לצפות בנוף אך בחודשי החורף העליה אסורה וסגורה.

ניתן לערוך סיור מודרך באנגלית בכנסיה הכולל ביקור במגדל, אשר מאפשר תצפית פנורמית על כל העיר:

דרך נוספת, מיוחדת לא פחות, לבקר בכנסיה היא על ידי שמיעת קונצרט אורגן בכנסיה. חוויה נהדרת!

בודפשט כנסיה טיול זוגי

תחנה שלישית. הרובע היהודי בבודפשט. בית הכנסת היהודי. זהו בית הכנסת הגדול ביותר באירופה, בעל קיבולת של כ-3,000 מתפללים בשלוש קומות. מוסיקאים ידועים כמו פרנץ ליסט ניגנו באורגן שנמצא בתוכו, ואשר משמש את הקהילה בימי חג. המבנה יפהפה ומיוחד במינו, ובסמוך אליו נמצא גם מוזיאון קטן על יהודי העיר בתקופת השואה. בחצר המוזיאון נמצאת “הערבה הבוכיה” – "עץ החיים" שמנציחה את הקורבנות בשואה.

בודפשט תכנון ל תאמה אישית

בסביבת בית הכנסת נמצאים כמה רחובות צדדים עם ציורי קיר מקסימים!

בודפשט בית הכנסת חופשה זוגית

הגיע הרגע לקניות – החלטנו לבדוק את אווטלט אדידס הידוע. תוך כדי הליכה ברגל לשם עצרנו בעוד מקום קולינרי מעולה – הקיורטוש של מולנר!! קיורטוש הוא מאפה טרנסילבני העשוי מבצק שמרים בצורת גליל. זה היה טעיםםםםםםם.

לאחר ביקור מוצלח שלי באווטלט אדידס (לבעלי קצת פחות…) עברנו לאטרקציה הקולינרית הבאה: מסעדת כוכב מישליין Costas down town. חובה להזמין הרבה מראש. אפשרי דרך האתר. המסעדה עצמה מעוצבת בצורה מיוחדת והמנות שלה עוד יותר!! מומלץ וטעים, חוויה!

זה היה וואו אחד גדול. מאותו רגע בעלי לא הפסיק לחפש מסעדות מישליין נוספות…אך מיותר לציין שגם אליהם צריך להזמין הרבה מראש 🙁

עוד ביקור באתר חשוב שממש קרוב למסעדה: הנעליים על הדנובה היא אנדרטה ייחודית שהוקמה בשנת 2005 – תשס"ה על גדות נהר הדנובה בבודפשט בירת הונגריה. האנדרטה מנציחה את מאות היהודים שנרצחו בידי גדודי צלב החץ ההונגרים, לאחר שנורו והושלכו למי הנהר בעת שואת יהודי הונגריה . אתר חובה

משם המשכנו לבית הפרלמנט שגם היה ממש קרוב. בניין הפרלמנט שוכן בכיכר לואי קוסט, על גדות נהר הדנובה. בניית הבניין המרשים הסתיימה בשנת 1904, בסגנון גותי עם כיפה גבוהה במרכזו. בערב הבניין מתכסה באורות שניתן לראותם ממצודת הדייגים ומגבעת גלרט בצידה של בודה. זהו בניין הפרלמנט השלישי בגודלו בעולם!

בגלל שלמחרת צפוי יום חג לאומי וכל החנויות ובתי העסק יהיו סגורים החלטנו לבדוק אחה”צ את אחד הקניונים – קניון ארקד.

הקניון נמצא בפאתי העיר אך יושב על קו מטרו מכיכר דֶאַק פֶרֶנְץ הסמוכה למלון שלנו ונחשב יחסית יותר זול מכל האחרים. תוך זמן קצר היינו בתוך הקניון. הסתובבנו בו כשעתיים. הרבה חנויות מותגים. לא התרשמתי מהמחירים – שוב, זהים לארץ. פה ושם מבצעים.

מהקניון, איך לא…שוב מסעדה, ארוחת ערב. הפעם הלכנו על המטבח המקומי ועל אחת המסעדות ההונגריות הידועות – מנזה. הכל היה טעים: מרק הדלעת המפורסם ומנות הברוז למיניהן, הגולש וכמובן האחרונות…זהו..סופית ניגמר המקום.

כדי להשלים את הידע הכללי גררתי אותנו ל Gozsdu Court. מדרחוב שלם עם ברים ומסעדות קטנות שעובדות עד השעות הקטנות של הלילה. איזור מפורסם ומשופץ ברובע היהודי של חיי הלילה.

היום השלישי - היום המפתיע!

היום המפתיע של החופשה! לאחר שהזמנתי את הטיסות גיליתי שב 15.3 זהו יום לאומי הונגרי, משמע בתי העסק סגורים.

בהתחלה קצת התבאסתי ובסוף החלטתי לזרום עם זה ולראות מה יהיה. יצאנו בבקר מהמלון לכיכר דֶאַק פֶרֶנְץ ותוך זמן קצר נישמעה תיזמורת כלי נשיפה!! הסתכלנו ימינה וראינו תהלוכה ענקית של כלי נשיפה, סוסים, חיילים, תופים ומה לא…היה מקסים!! השתלבנו בהמון וצעדנו איתם לצללי הנגינה עד המוזיאון הלאומי. הרחובות הראשיים היו מלאי דוכנים והרבה צבע ושמחה. חוויה מקסימה!

בזמן שראש הממשלה החל בנאום שלו החלטנו לפרוש ופנינו לכיוון בודה. כדי לעבור לבודה צעדנו על גשר השלשלאות – גשר מרשים אשר חוצה את נהר הדנובה ומקשר בין שני צידי העיר, בין בודה ופשט.
בגלל התור הארוך לפוניקלור החלטנו לטפס ברגל לארמון בודה. עליה די קלילה במעלה הגבעה כשכל פעם מתגלה עוד חלק מפשט. לבסוף הגענו למרפסת הארמון.

מארמון בודה המשכנו לכיוון כנסיית מתיאש ומצודת הדייגים של בודפשט. זוהי כנסייה קתולית יפיפייה הממוקמת בצידה של בודה, מבנה גותי ייחודי , היא חלק ממרפסת נוף גדולה, עם צריחים גבוהים הנקראת מצודת הדייגים.

גם כאן חיכתה לנו הפתעה – עוד מוקד חגיגות של היום הלאומי של ההונגרים. הרבה דוכנים ובמות ריקודים!

בבודה נמצאת קונדיטוריה ידועה – רוזוורם . היא ידועה בעיקר בעוגת הקרמשניט שלה ובתור הארוך שיש אליה כדי לתפוס שולחן. לא יודעת איך הצלחת לשכנע את בעלי שנעמוד בתור ולבסוף קיבלנו שולחן. ממש לא “עפנו” על המקום. הקרמשניט מצוינת אבל זה ניגמר בזה. הקפה היה חלש מאד ושאר העוגות לא מדהימות.

ירדנו חזרה מבודה לפשט ובדרך חזרה לכיוון המלון ניתקלנו בבית השטרודל. קראתי עליו כמה וכמה המלצות ומכיוון שרצינו לאכול משהו לצהריים נכנסנו. במקום מכינים מול הסועדים שטרודל טרי. השטרודל היה באמת מוצלח אך שאר הארוחה פחות מלהיבה. במקום גם יש ריח …שנידבק אח”כ לכל היום…

הזמנו מראש שייט על הדנובה על לג'נדה לשעה שש וחצי אך השעה עוד היתה מוקדמת ולכן צעדנו לעבר החנות השכרת אופניים שצמודה למלון. שכרנו אופניים ורכבנו לכיוון האי מרגט. האי מרגיט והפארקים הגדולים שבו מהווים מקום נעים מאוד לשהות ולהירגע בו. האי באורך 2.5 ק”מ וממוקם במרכז נהר הדנובה. הוא מהווה מרכז מרגוע ייחודי בבירה, ואחת הסיבות לכך הינו איסור הכניסה לרכבים ממונעים לאי. בגלל החורף הפארק לא היה במיטבו אך עדיין היה מאד נעים לעשות פה סיבוב אחה”צ לאורך הדנובה והמדשאות הגדולות.

כשהחזרנו את האופניים ראינו שנישארה לנו עוד שעה וחצי והחלטנו לנסות מאפיין נוסף של בודפשט – מסאג תאילנדי. לאחר חיפוש יסודי בגוגל בסביבת המלון נמצא הספא המיועד עם ציון מאד גבוה והרבה חוות דעת מעולות – Erawan Thai Massage

מתחילים בתה צמחים מיוחד. לאחר מכן עשינו שעה מסאג תאילנדי ולסיום שוב תה כחול עם פירות. היינו מפורקים לגמרי רק שעכשיו צריך לצעוד לרציף 7 לשייט על הדנובה…

הגענו בזמן לשייט. השייט אורך כשעה שבמהלכו שומעים הסברים באוזניות, גם בעברית. שטים דרומה וצפונה לאורך שתי גדות הדנובה ורואים את כל המבנים המפורסמים מוארים מאד יפה.

חוויה מאד מאד יפה!! טיפה ארוכה.

חברה שאני ממליצה עליה לשייט היא חברת לג'נדה. השייט מלווה בכוס שמפניה לאוירה נהדרת.

חברה נוספת מומלצת לשייט היא חברת Portum Lines Cruising.

היום האחרון

הטיסה בארבע אחה”צ אז החלטנו לנצל את הכמה שעות בבקר כדי לצעוד בשדרת אנדראשי בה שוכן המלון. שדרת אנדראשי בפשט מחברת בין מרכז העיר לבין סיטי פארק ונמדדת באורך 2.3 ק”מ. היא נכללת ברשימת המורשת העולמית של UNESCO בשל רצף הבניינים בעלי הסגנון הארכיטקטוני האקלקטי והמרשים. חלק ממבנים אלו בעלי חצרות פנימיים אינטימיים ונהדרים, פסלים ומזרקות.

בסוף השדרה נמצאת כיכר הגיבורים. כיכר ממש יפה! אנדרטת המילניום, בקשת מוצבים פסליהם של אישים מ-1000 שנות ההיסטוריה של הונגריה. עמוד אבן בן 36 מטרים המוקף בפסלי ברונזה של שבעת ראשי השבטים המדיארים שכבשו את הונגריה ב896 ובראשם, רוכב בחזית, ארפאד.

בדרך חזרה בשדרת אנדראשי ניסגרה לפתע השדרה לצורך מצעד הדגל. תהלוכה שסוחבת דגל ארוך מאד מאד של הונגריה.

אז מה לא הספקנו בבודפשט?

♥ מוזיאון האשליות. חוויה כיפית לכל המשפחה. חווית צילומי תלת מימד.

♥ מרחצאות Széchenyi. אחד מבתי הספא הכי גדולים באירופה. במקום בריכות פנימיות מכל מיני סוגים, חיצוניות, ג'קוזי, סאונה, מסאג וכל הפינוקים. המים במרחצאות הם מי מעיין מינרליים. יש להזמין כרטיסים מראש.

♥ סיור במערות תת קרקעיות. טיפוס וזחילה דרך רשת מערות ארוכות מאד אשר מהוות את מקור המעיינות החמים של בודפשט. ניתן לראות במקום תצורות סלע מעינינות שהשאירה אחריה הפעילות הגאולוגית. הסיור נמשך כ.3.5 שעות.

♥ סדנת הכנת קיורטוש. קיורטוש הינו מאפה שמרים מיוחד חלבי, מצופה בקרמל, חלול מבפנים, המגיע בטעמים וציפויים שונים. זהו מאפה הונגרי טיפוסי. במהלך הסדנא תלמדו על ההיסטוריה והמסורת שלו.

♥ טיול סקוטרים חשמליים. אפשרויות שונות לסיור מודרך על סקוטרים בבודפשט.

הסיכום שלנו

בודפשט מפתיעה ומהנה! עיר פשוט כיפית ונעימה. הביקור בה הוא חוויה קולינרית טעימה ומיוחדת. המסעדות ברמה גבוהה אך במחירים נוחים ואוירה מצוינת. אין ספק שנחזור לשם.

מעונינים ביעוץ ותכנון טיול בהתאמה אישית לבודפשט?

לחצו כאן

או התקשרו 052-2223023

מוזמנים לעקוב אחרי גם בפייסבוק ובאינסטגרם

One thought on “בודפשט המפתיעה – חופשה זוגית חורפית ומפנקת

1. פוסט מקסים! בודפשט החורפית שלך מפתה וכיפית. עיר עם אנרגיות טובות. תודה על המידע והפירוט. כיף לקרוא