טיול בפירנאים עם ילדים

רכס הפירנאים - מסלול טיול

הפירנאים!! – רכס ההרים שנמצא בגבול צרפת ספרד. איכשהו פחות פופולארי בקרב הישראלים לעומת האלפים והדולומיטים וזה היחוד שלו!. אין רכבל לכל פיסגה. הדרך להגיע היא או ברגל או (בחלק מהשמורות) באמצעות ג'יפ מטלטל על שטח קשה. זה מה שהופך את האיזור לכלכך פראי ומיוחד!

פירנאים למשפחות

איזור הפירנאים הצרפתיים והספרדיים מושלם לטיולי משפחות שאוהבות אקסטרים וטבע. יש בו הכל! טבע מיוחד, מסלולים קלים עד טראקים של כמה ימים ואקסטרים לנוער ומבוגרים שמחפשים אדרנלין. אפילו כזה שמותאם גם לילדים קטנים🌺🌲🦋. המקומות שיוזכרו הם מתוך המסלול שלנו שהותאם לגיל הילדים (7,9) אך מדובר בילדים שרגילים לטיולי טבע.

פרטים טכניים:

טיסות לאיזור רכס הפירנאים: הדרך הסטנדרטית היא דרך ברצלונה. ניתן להוסיף ביקור בברצלונה בתחילת או סוף הטיול. כמו כן ניתן לשלב את פארק פורט אוונטורה שנמצא דרומית לברצלונה. טיסות נוספות שנוחות הן דרך טולוז שבצרפת או בורדו.

לינה: לאחר קריאה וחפירה מעמיקה בחומר על האיזור הבנתי שאיזור הפירנאים הצרפתיים מיוחד מאד ולא כדאי לותר עליו. לכן החלטי על 3 כוכבים: עמק אראן, פירנאים הצרפתיים המרכזיים, איזור אורדסה.

עמק אראן – מלון Tryp Vielha Baqueira

הפירנאים הצרפתיים המרכזיים – Villa Bon Repos

איזור אורדסה – אינסה – מלון Hotel & SPA Peña Montañesa

רכבeconomy car rentals מנוע חיפוש מצוין. עובד גם עם חברות השכרה קטנות שלעיתים מאפשרות עלויות נמוכות בשוק. אפשרות ביטול עד 48 שעות לפני איסוף הרכב.

הפירנאים כוכב ראשון – איזור אורדסה (אינסה וטורלה)

בזמן תיכנון הטיול הבנתי שאין לי מה לחפש מסלולים ממש בתוך שמורת אורדסה. המסלולים בתוך השמורה מאד ארוכים והדעות היו חלוקות על הכדאיות.

מסלולי טבע

חיפשתי שילוב של מסלולים שיתאימו לבנים שלי וגם יהיו מענינים ויפים. המסלולים שנבחרו היו:

מסלול Puente románico de San Nicolas de Bujaruelo, למרגלות הרי אורדסה, צמוד לפארק הלאומי אורדסה – השביל מתחיל באתר קמפינג שאליו מובילה דרך אפר מפותלת וצרה. אורכו 2.5 ק”מ והוא עובר משני צידי הנהר. לאורך המסלול נוף פסגות הרים ומים צלולים.

קניון אנסיקלו – נקיק אניסקלו הוא אחד הערוצים הגדולים והעמוקים ביותר בפירנאים. שביל הליכה נוח מעגלי. מתחיל מגשר סנט אורבז וממשיך למנזר עתיק. ממשיכים ללכת לאורך הערוץ, חוצים אותו באיזור יפה של בריכות ועוברים לצד השני. נוף יפה של בריכות מים בסלע והרים גבוהים.

עיירות עתיקות

שתי עיירות פירנאיות שאני ממליצה לבקר הן: אינסה וטורלה. לשתיהן מרכז עתיק יפה, סמטאות אבן, בתי אבן מקושטים בפרחים. פשוט כיף להסתובב ולהנות מהאוירה.

אינסה נחשבת כאחת הערים היפות ביותר בספרד. מרכז הולדת ממלכת אראגון. נמצאת במקום אידיאלי לטיולים בקיץ ולספורט החורף. מוקפת בנוף מדהים של הרי הפירנאים ופארק האורדסה. המרכז העתיק של אינסה הוא אתר מורשת של אונסקו. במרכזו הכיכר המרוצפת היפה שמוקפת בבנינים מימי הביניים. סביב כיכר העיר יש שפע של בתי קפה, בתי מלאכה וחנויות מזכרות. נעים מאד להסתובב בסימטאות הפסטורליות של אינסה לקראת ערב.

איזור אורדסה מאד חם ויבש בקיץ. הטמפ' יכולות להגיע גם ל 36 מעלות! הדבר הכי כיף לעשות הוא רחצה בנהרות. הנהרות מאד רדודים ויוצרים ברכות שכיף להתרענן בהם.
אינסה נהר אורדסה רחצה

כמו כן האיזור מושלם לפעילויות אדרנלין ואקסטרים הקשורות במים! אחת האטרקציות הטובות היא פעילות קניונינג. קניונינג הוא בעצם טיול בתוך ערוץ נחל שכולל סנפלינג במפלים, קפיצה ממפלים לאמיצים ושחיה. הפעילות לוקחת כמה שעות ומאד כיפית ומרעננת. 

זאת אחת החברות שאני מאד ממליצה עליה באיזור אינסה: קניונינג

פעילות שיכולה להתאים לזוגות או משפחות עם ילדים גדולים היא שייט מודרך על אגם Lake Mediano. השייט נמשך כ-3 שעות בסירת קיאק עם מדריך מקומי. 

זאת אחת החברות המומלצות: שייט קיאקים מודרך

לינות מומלצות מעולות באזור אורדסה והעיירה אינסה

אחד המלונות היפים ששהינו בהם בפירנאים הוא מלון Hotel & SPA Peña Montañesa. הוא נמצא בסמוך לאינסה ומתאים מאד גם לזוגות וגם למשפחות. יש בו בריכה חיצונית ומתקני שעשועים וכן אזור ספא פנימי מפנק. חדרים מרווחים מאד עם הפרדות והכי חשוב, נוף מהפנט מהחדר.
לדף המלון:

לינות נוספות מעולות ומומלצות באזור הפירנאים, שמורת אורדסה:

מעונינים ביעוץ ותכנון טיול בהתאמה אישית לפירנאים?

לחצו כאן

או התקשרו 052-2223023

מוזמנים לעקוב אחרי גם בפייסבוק ובאינסטגרם

כוכב שני – פירנאים צרפתיים מרכזיים

יש הרבה דיונים ברשת האם המעבר לפירנאים הצרפתיים כדאי. נסיעה ארוכה בדרכים צרות ומפותלות על מנת להגיע ולחזור לספרד. המסקנה שלי היא שממש חבל לוותר על חלק זה! זה החלק היפה בפירנאים! החלק הירוק יותר, מעברי הרים מקסימים, הרבה אגמים ומפלים.

במידה והטיסות הינן גם כך דרך צרפת (בורדו, טולוז) אין ספק בכלל לשילוב חלק מקסים זה בתכנית.

הדרך המומלצת למעבר בין צרפת לספרד ולהיפך היא בכבישי מעברי ההרים דווקא. אמנם דרכים צרות ומפותלות אבל דרכי נוף מדהימות! טיול רכוב בפני עצמו. אלה הם כבישי הטור דה פרנס. 

מסלולי טבע

קרקס גברני מדובר בסוג של שקע או בקע, שנוצר בשל סחיפה ושקיעה של קרחונים וצורתו כצורת אמפיתיאטרון קעור. הקרקס נמצא סמוך לפסגת הר. החלק העילי מורכב ממדרונות תלולים מאד והחלק התחתון שטוח – נראה כמו קערה ענקית. בתוך הקרקס הקרחוני, השלד מצטבר והופך לקרח ואז הקרחון מתחיל לגלוש כלפי מטה. בזמן ההפשרה וכאשר אין למים אפשרות להתנקז, המפלים והזרמים השונים הופכים את החלק התחתון של ה"קערה" לאגמים משופעי קרחונים צרים וארוכים. המפורסם מכולם הוא קרקס גברני (Cirque de Gavarnie). מהכפר גברני יש שביל הליכה נוח לצידו של נחל. בסופו יש עליה שמגיעה לבית מלון. זאת התצפית היפה ביותר על הקרקס.

אגם גוב וגשר ספרד. אחד המקומות היפים בפירנאים הצרפתיים ואחד המקומות היחידים בפירנאים שהשתמשנו ברכבל! עלינו ברכבל בתוך ענן למעלה ההר. לאחר הליכה קצרצרה ניגלה לפנינו אגם גוב היפה. המשכנו להקיפו מצד אחד והגענו לחוף היפה בגדה הדרומית. לאחר מנוחה וגלידה חזרנו למטה כשבדרך ירדנו רגלית דרך גשר ספרד ומפלים. המון המון מים שוצפים בתוך הרבה ירוק. תענוג של מסלול!

אגם ורכבת ארטוסט. מדובר בחוויה של 4-5 שעות. עלינו ברכבל לנוף עוצר נשימה . משם עברנו לרכבת. רכבת של ממש , פתוחה, שנוסעת לאורך מסילה בהרים! חוויה יוצאת דופן. בדרך רואים נופים יפים, עדרי כבשים וצמחיה מגוונת. לבסוף אחרי שעה הגענו לתחנה הסופית. משם עלינו בעליה חדה אך קצרה והגענו לאחד האגמים היפים ביותר בפירנאים!

אטרקציות

בפירנאים הצרפתיים אינסוף אטרקציות אנדרלין כגון אומגות, באנג'י, רפטינג, קניונינג ועוד.

פארקי חבלים. בפירנאים הצרפתיים יש כמה פארקי חבלים מושקעים. אנחנו בילינו באחד מהם אחרי הביקור באגם גוב ובגשר ספרד. כמה שעות של כיף והנאה עם מסלולים ברמות שונות לגילאים שונים!

פארק כלורופיל

פארק חבלים פירנאים תכנון טיול

לינות מומלצות מעולות בפירנאים הצרפתיים

כוכב שלישי – עמק אראן ושמורת איגואס טורטס

חזרה לספרד. אך הפעם לאיזור ירוק יותר לעומת איזור אינסה. גם הפעם בחרתי בדרכי הנוף הפתלתלות אשר עוברות דרך מעברי הרים קסומים. לאחר נסיעה של כשעתיים וחצי צץ לו עמק אראן הירוק עד. עמק אראן מלא במסלולי טבע בכל הרמות ועיירות ציוריות. נמצא מצפון לשמורת האיגואס טורטס. החלטתי על לינה בעמק אראן על מנת לשלב מסלולים גם בעמק עצמו וגם טראק יומי באיגואס טורטס (גולת הכותרת של הטיול).

בעמק אראן אינסוף אטרקציות. אחד הדברים הכיפים שעשינו הוא טיול סוסים של כשעה. הילדים מאד אהבו! כל אחד רוכב על סוס נפרד, הסוסים מחונכים מאד ונוחים. עלינו במעלה ההר לתצפית מאד יפה על העמק. בחזרה ירד עלינו קצת גשם כחלק מהחוויה 🙂

אטרקציה נהדרת אחרת, מרעננת ומלאת אדרנלין היא הרפטינג על נהר הגארון. כיף אדיר!

רפטינג עמק אראן פירנאים תכנון טיול

בעמק אראן נמצא פארק אראן – פארק חיות הבר של הפירנאים. יער קסום בו מסתובבות חיות האופיניות לפירנאים. הלכנו בשביל שמקיף את הפארק בין שועלים לבנים ובעלי קרניים. הילדים הכי התלהבו מהדובים.

מסלולי טבע

עמק אראן מלא במסלולי טבע מקסימים. אחד ההיילטים הוא מסלול ארגיטה דה לין.

הכביש עולה בהר עד מקום שיש בו חניה ואי אפשר להמשיך. משם עולים על רכבת שנוסעת בכביש ומביאה לתחילת המסלול. המסלול מתחיל מקרקס (כמו גברני אך קטן יותר ללא מים), ממשיכים משם ללכת ובסופו של דבר מגיעים למפל עצמו. ירידה יפה בין מפלוני מים. חזרה לרכב אפשר לחזור ברכבת אך אנחנו העדפנו להמשיך בירידה בשביל צר בתוך יער יפה. תוספת מעולה למסלול. השביל הביא אותנו לחניה.

אבל..

גולת הכותרת הייתה המסלול שעשינו בשמורת האיגואס טורטס – פארק מאתיים האגמים.

מדובר בשמורת טבע גדולה שבה הרבה אגמים שנוצרים באביב ובקיץ כתוצאה מהפשרת שלגים. יש בה המון מסלולי טיול. אנחנו בחרנו במסלול מאגם amitges לאגם sant maurici. המסלול הוא של כ 5 ק”מ אבל מסלול למיטיבי לכת. מגיעים לעיירה קטנטנה בשם אספוט ושם עולים על ג'יפ. אי אפשר להכנס לשמורה ברכב פרטי. הג'יפ לקח אותנו לאגם amitges. הנסיעה ארכה כשעה בדרך לא דרך..המון סלעים וטילטולים. אבל חוויה מדהימה בפני עצמה. אי אפשר לתאר את יופי האגמים בפיסגה.

המסלול ממשיך בירידה בנופים מקסימים תוך כדי מעבר בתצפיות ובשבעה אגמים!!
המסלול הוכתר כאחד המסלולים הכי הכי בטיול אם לא ה…..

לינות מומלצות מעולות בעמק אראן ושמורת איגואס טורטס

בעמק אראן ישנו במלון Hotel Vielha Baqueira אשר נמצא בעיירה ויאלה (Vielha). במלון חדרים מקושרים, חדרי משפחה וסוויטות ולכן מתאים למשפחות. כמו כן יש בו בריכה פנימית מחוממת ואיזור ספא. המלון נמצא במיקום אידיאלי שכון מתאים לטיול כוכב בעמק אראן וגם באיגואס טורטס.

לינות נוספות מעולות ומומלצות באזור הפירנאים, עמק אראן ושמורת האיגואס טורטס:

כמה טיפים למי שמגיע דרך ברצלונה

אזור Sort ו-Llavorsí‏‏ גם מעולים לפעילויות מים כגון רפטינג או קניונינג. המלצה לרפטינג תמצאו כאן והמלצה לקניונינג תמצאו כאן

במידה ואתם מגיעים לפירנאים דרך ברצלונה ניתן לשלב ביקור בעיר בתחילתו או בסופו של הטיול. אטרקציות מומלצות בברצלונה תמצאו כאן

בסמוך לברצלונה תמצאו את פארק שעשועים כיפי במיוחד – פורט אוונטורה. בפארק מתקנים המתאימים לכל הגילאים. כרטיסים ללא עמידה בתורים ועם אפשרות ביטול עד 24 שעות קודם תמצאו כאן.

בדרך לפירנאים תוכלו לעצור באחד המנזרים המפורסמים ביותר – מנזר המונטסראט. כרטיסים למנזר ללא צורך לעמוד בתורים בזמן ההגעה: כרטיסים מונטסראט.

עמק טנה פירנאים ספרדיים

טיול בפירנאים עם ילדים - סיכום

הטיול בפירנאים היה אחד הטיולים המיוחדים שעשינו!

טיול בסגנון שעשינו מתאים יותר עבור ילדים בני שבע ומעלה וזאת מהסיבה שהוא כלל נסיעות ומעברי לינה כל 3-4 ימים.

אבל טיול בפירנאים יכול להתאים לכל גיל.

עבור משפחות עם ילדים קטנים ניתן להתמקם באזור מסוים אחד לטיול כוכב. יש אינסוף מסלולי טיול ואפשרויות ועם גילאים קטנים אפשר לוותר על כל המעברים.

לעומת זאת בטיול עם מתבגרים ניתן להנות מאד מכל האטרקציות שהפירנאים מאפשריים: רפטינג בכל הרמות, קניונינג, מסלולי אומגות, קיאקים ופארקי חבלים מושקעים.

מעונינים ביעוץ ותכנון טיול בהתאמה אישית לפירנאים?

לחצו כאן

או התקשרו 052-2223023

מוזמנים לעקוב אחרי גם בפייסבוק ובאינסטגרם

58 thoughts on “טיול משפחתי לפירנאים הספרדיים והצרפתיים

  1. שלום, כתבת על מסלול אחד שהוא למטיבי לכת, אבל עשיתם אותו עם ילדים, כמה הוא קשה, יש הרבה עליות? האם ניתן לעבור בקלות בין צרפת לספרד גם עכשיו בתקופת הקורונה?

    1. היי קרן, אין כמעט בכלל במסלול עליות. רובו במגמת ירידה. אנחנו עשינו אותו בזמנו עם ילדים בני 7,9 שמטיבי לכת. השנה לא הייתי ממליצה על טיול שעובר בין ספרד לצרפת וחזרה. ממליצה לטייל באחד הצדדים בלבד.

      1. למה לא מומלץ גם ספרד גם צרפת השנה? בגלל בקרת גבולות? איזה צד יותר יפה? אנחנו משפחה עם 3 ילדים (14, 7, שנה וחצי) ורוצים להגיע לאיזור לשבוע-שבועיים (תלוי האם נעשה רק צד איד או את שניהם). תודה

        1. היי, בגלל שכל מדינה באיחוד האירופאי מגדירה מדיניות שונה בעניין הקורונה לעיתים המעבר עלול להיות בעייתי. אלו דברים שמשתנים כל הזמן. למשל, אם אחד הצדדים מגדיר בידוד על קבלת תשובה שלילית.

  2. עוד שאלה. עש עיירות ציוריות בצד הצרפתי? אם נתמקד רק בצד הצרפתי- מה המקומות שהיית ממליץ לראות בנוסף למה שציינת? תודה רבה

    1. מלבד האזור שאני דיברתי עליו בפוסט אני ממליצה על אזור Foix. תוכלו למצוא שם מערות פרה היסטוריות עם ציורי קיר מיוחדים, שייט בנהר תת קרקעי מיוחד, עיירות ציוריות ועיירות של מרחצאות טרמיים.

  3. הי טלי,
    למען האמת פוסט מדליק!
    אנחנו משפחה של 5 (הורים, 10,14,17). אם יש לנו כשבוע היית ממליצה על הצד הספרדי או הצרפתי?
    אוהבים הליכה, טבע, קצת אטרקציות. איפה היית ממליצה למשקם את מרכז הכוכב?
    תודה!

    1. שני הצדדים מקסימים. מה שכיף בפירנאים שכל שמורה שונה במראה מהשניה. הפירנאים לא מתאימים לטיול כוכב. מקסימום 3-4 ימים בכל אזור. אם מתעקשים על יותר אפשרי בעמק אראן שמתאים גם לשמורת האיגואס טורטס.
      תהנו!

  4. היי טלי,
    איזה אתר כיפיי – טיפים ממשפחה מטיילת וטבע מעל כול – בול מה שחיפשתי.
    תודה על כל המידע- כתוב בצורה נוחה ונגישה- נראה לי נעתיק ממך :).
    אפשר לדעת כמה זמן היה הטיול וכמה ימים בכול איזור?
    ויש לנו ילד בן 6 נינגה….משהו מבחינת אטרקציות הוא יהיה מוגבל? אולי רפטינג? או ברכבי שטח?
    אני כבר מרגישה בריזה קרירה- ואת חום יולי אוגוסט נעלם..

    תודה מראש,
    רוני

    1. היי רוני,
      ממש כיף לשמוע.
      הטיול היה כעשרה ימים. באזור אינסה ואורדסה כ-3 ימים, בצד הצרפתי גם 3 ימים ועמק אראן – 4 ימים.
      יש המון אטרקציות שמשתלבות בטבע שמתאימות עבורו. יש מקומות בהם ניתן לעשות קניונינג מגיל 5, רפטינג אפשרי כבר מגיל 6 במידה והוא יודע לשחות. יש פארקי חבלים מקסימים.
      תהנו!

  5. היי לכם,
    בדיוק חיפשתי קצת מידע ומצאתי. פשוט תענוג. אשמח למעט עזרה: 2 הורים+2 מתבגרים 14 ו-16. יש לנו יומיים ורוצים למצות אך על מנת שהחוויה תהיה נעימה לכולנו וללא קיטורי יתר 🙂 אני מחפשת מסלולים לא קשים ולא קלים מדי והרבה הרבה פכפוכי מים!!!!!
    מה נראה לכם? אנחנו נהיה בברצלונה ומשם נשכיר רכב למוזיאון דאלי ומשם הכל פתוח (או שנוותר על המוזיאון- גם אפשרות).
    תודה רבה מראש וחג שמח!

        1. היי לירון, אם רוצים לחלק הצרפתי בלבד אפשר לנחות בטולוז או בורדו. cצד הצרפתי אני ממליצה על כוכב באזור Hautes-Pyrénées – החלק הכי יפה בפירנאים לטעמי. מתאים ללון בעיירות: Argelès-Gazost, Luz-Saint-Sauveur.
          כמה לינות מוצלחות:
          https://www.booking.com/hotel/fr/logis-la-grange-aux-marmottes-les-campanules.en.html?aid=1819766&no_rooms=1&group_adults=2
          https://www.booking.com/hotel/fr/le-balcon-des-cimes.en.html?aid=1819766&no_rooms=1&group_adults=2
          https://www.booking.com/hotel/fr/jolie-chambre-montagne.en.html?aid=1819766&no_rooms=1&group_adults=2

  6. היי טלי, תודה על אתר מעניין , מלהיב ומפורט!
    האם יש מקומות בפירנאים בהם ניתן לעשות טיולי אופניים , למשפחה עם בנים גדולים (סביב עשרים…)? ושאלה נוספת- טיול באמצע אוקטובר, כולל ראפטינג, יכול להיות בעייתי מבחינת מזג האויר?
    שוב תודה וחג שמח!

    1. היי נאוה,
      טיולי אופניים אני ממליצה לעשות בעמק אראן. יש כמה מקומות להשכרה בויאלה. יש הרבה מסלולים מכל הרמות ומכל הסוגים בעמק.
      באוקטובר מזג האוויר כבר פחות צפוי. כבר היו לי מטיילים שהגיעו בתחילת אוקטובר וירד להם שלג בשמורת האיגואס טורטס.
      לגבי רפטינג, חלק מהמקומות כבר לא עובדים אבל יש כמה בודדים באזור סורט שעוד פעילים תחילת-אמצע אוקטובר. צריך לבדוק הקודתית כי זה תלוי גם בזרימת המים בנהרות.

  7. כתבת שבעמק אראן רכבתם על סוסים תוכלי לתת לי פרטים
    ואיפה עשיתם ראפטינג ?
    תודה

      1. תודה על סיפור הטיול. הלינק שמופיע לקניונינג- מוביל למשהו כללי ולא לחברה מסוימת. אפשר בבקשה את שם החברה? תודה!!

  8. שלום.ידוע לי על סכר מרשים ויפה במיוחד בעמק בוי.איך מגיעים אליו ואיך שמו במפה. תודה ינון

  9. שלום, האם יש אפשרות להסתדר בתחבורה ציבורית ? בתוך ספרד? רוצות להגיע מברצלונה ללא רכב..
    תודה!

  10. הי
    תודה על הכתבה המפורטת 🙂
    האם טיול בשמורות מתאים גם לפסח או רק ליולי-אוגוסט?
    האם שני המוקדים שהמלצתם עליהם באיזור הספרדי ריאליים ל 6-7 ימים? (אנחנו רוצים להשאיר 2-3 ימים לברצלונה בסוף).

  11. הי טלי,
    אנחנו זוג הורים ושתי בנות 13. מתכננים טיול לברצלונה בעיקר, אבל חשבתי שאולי יהיה נחמד להרחיב אותו טיפה ליומיים-שלושה בפירינאים. אנחנו לא חובבי אקסטרים או טראקים, כן נשמח לראות טבע יפה בטיול שבעיקר מסתמך על מכונית והליכות קלות למקסימום שעה כל פעם.
    האם נראה לך שיש טעם להגיע לפירנאים בנסיבות הללו, או שעדיף לחפש יעד אחר?

    1. אגב, חפרתי בלא מעט בלוגים ואתרים כדי למצוא תשובה לשאלה הזאת, ורק אצלך מצאתי תיאור שמתאר את הפירינאים בצורה יותר מסודרת ומובנת. מאוד עזרת לי, תודה!

    2. בטח שכן!
      ישנם מסלולים בכל הרמות וכל הסוגים. גם מסלולים קלילים של 1-2 ק"מ, גם טיולים רכובים (באוטו), כפרים יפים לשיטוט, פארקי חיות ועוד. רק צריך לקחת בחשבון שהנסיעה מברצלונה היא סביב 3-4 שעות. תלוי באזור בפירנאים.
      מוזמנת לפנות אלי ליעוץ בהתאמה אישית.

  12. היי האם סוף מאי יכול להתאים לטיול באחד מהצדדים של הפירנאים? יהיו לנו כ6 ימים. תודה

  13. היי, האם בעשרה ימים ניתן לשלב את הכוכב השני והשלישי שאת מתארת (טיול עם נוער לא ילדים קטנים) ויומיים בברצלונה? תודה רבה

  14. שלום ותודה רבה על סיכום מפורט ומהנה לקריאה!
    טיילנו בעמק אראן ובאיגואס טורטס, ואנחנו מתלבטים האם לשוב לפירנאים – הפעם לאורדסה ולחלק הצרפתי. אנחנו עם ילדים צעירים אפילו משלכם, ולכן כמוכם נוכל לצאת רק למסלולים הפשוטים. בנוסף, לא מתעניינים בסיורי עיירות אלא במסלולי טבע. מתלבטים האם לאחר היופי של עמק אראן והאיגואסטורטס נכונה לנו אכזבה, או שזה כדאי? האלטרנטיבה היא מונטנגרו.
    תודה מראש!

    1. היי נועם, קודם כל אני מניחה שבטח יש לכם השלמות באיגואסטורטס, זה פארק עצום. דבר נוסף, אני בהחלט ממליצה בחום על הצד הצרפתי ששונה מהספרדי ומאד מאד יפה. כמו כן בצד הספרדי יש עוד שמורות יפות כמו: Parque Natural Posets Maladeta, הפארק הלאומי אורדסה ועוד.
      מונטנגרו מקסימה גם כמובן. משלבת טיול בשמורות יחד עם אזור של הריבריירה.

  15. היי טלי, כתבה נהדרת ומידע מעולה! קראתי פה שהגבת שהטיול אינו מתאים לפסח, האם יש אזור בפירנאים שכן מומלץ לטייל בו באפריל כשלושה ימים? אנחנו משפחה עם ילדים בני 8, 13, 15, טסים לברצלונה אבל אוהבים טבע ורוצים לשלב 3 ימים בפירנאים.

  16. שלום
    אנחנו שתי משפחות עם 4 מתבגרים ( 12-15) ועוד בן 10 ובת 5
    מגיעים ל5 ימים לפרינאים
    מעוניינים במסלולי הליכה וגם אטרקציות כמו קניונינג ( רפטינג יתאים לבת 5?)
    האם יש טעם לחלק את הטיול לשני כוכבים ( אורדסה ועמק אראן) או לללון באיזור אחד ומשם לנסוע לאטרקציות השוות ולמסלולים היפים ? אם לינה באיזור אחד אז איפה כדאי? תודה!!

  17. היי
    שאלה נוספת לגבי עמק אראן
    האם כדאי לשון בויליה ( באיזור מלון שהמלצת) או שגם 2-3 קמ מרוחק משם זה גם בסדר? השאלה היא אם זה כדאי מבחינת זמינות למסעדות סופר וכו
    איפה נכון להתמקם ?

  18. היי. מתכננים מסלול בקווים דומים למה שתיארת. אשמח לדעת איך שילבת את אגם ארטוסט במעבר בין אורדסה לפירנאים הצרפתיים. כי הנסיעה מאיינסה לרכבת ארטוסט היא כ 3 שעות והשהייה היא 4-5 שעות ומשם לאזור ארג'לס זה בערך שעה וחצי. ובאלו מהאזורים עשיתם קניונינג?
    המון תודה.

    1. היי אמיר,
      המרחק נסיעה לחניה של רכבת ארטוסט הוא 1:45 שעות ולא 3 שעות. לכן זה מסתדר. אפילו אפשר להספיק נסיעה נופית בכביש D918.
      ממליצה לעשות קניונינג באיזור אינסה שכן הוא הכי חם.
      למשל עם זאת:
      https://www.getyourguide.com/huesca-l101520/huesca-3-hour-canyoning-experience-in-the-pyrenees-t380269/?partner_id=TE5YS8W&utm_medium=affiliate
      גם איזור סורט מצוין לקניונינג, למשל עם החברה הזאת:
      https://www.getyourguide.com/llavorsi-l175835/llavorsi-pallars-sobira-canyoning-t420444/?partner_id=TE5YS8W&utm_medium=affiliate

  19. הי טלי, הבלוג שלך אכן מצוין ושימש כאורים ותומים עבורנו. אנחנו משפחה עם 4 ילדים (18,16,12,7) נוסעים בתחילת אוגוסט, נוחתים בבורדו וממריאים בחזרה משם. הטיול מתוכנן ל10 ימים. לקחנו 2 לילות בבורדו ו 3 לילות באיזור ה Hautes-Pyrénées (על פי המלצתך). אני מאוד מתלבטת אם לעבור לספרד או להישאר בפירנאים הצרפתים ואודה מאוד להמלצתך בנושא. המון תודה.

      1. הי טלי
        האם אפשרי לדעתך לעשות ראפטינג שמתחיל ב 11 בבוקר ( זה הזמן היחיד שנותר ) באיזור les ולהספיק באותו היום לעשות את ארטיגה דה לין אח"הצ ?

  20. היי טלי,
    אנחנו מטיילים עם קראוון וילדים בני חמש ושבע.
    יודעת גם להמליץ על קמפינגים נחמדים?

  21. הי, בלוג מעולה – תודה רבה!
    תוכלי להוסיף מה המסלול שעשיתם לפי ימים? בעיקר מעניין אותי הפעילות שעשיתם בימי מעבר בין הכוכבים, שנדע איך ריאלי לתכנן
    תודה

    1. היי ערן
      מהפוסטים בבלוג שלי אפשרי לקבל המון מידע לתכנון טיול ואני מאד שמחה שאנשים נעזרים בבלוג.
      מעבר לכך, תפירה של תכנון לפי ימים, מותאם אישית למטייל, זה שירות שאני נותנת בתשלום.
      https://fantasy-trip.com/%d7%99%d7%a2%d7%95%d7%a5-%d7%98%d7%9c%d7%a4%d7%95%d7%a0%d7%99-%d7%9e%d7%a7%d7%a6%d7%95%d7%a2%d7%99-%d7%9c%d7%a4%d7%a0%d7%99-%d7%98%d7%99%d7%95%d7%9c/

  22. הי, בפירנאים הצרפתים כתבתם שהתאכסנתם ב Villa Bon Repos. האם המקום מומלץ? לא ראיתי שהופיע ברשימת מקומות הלינה המומלצים באתר. תודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים להמשיך לטייל עם חלום של טיול?​

איך בא לכם לטייל איתי?
הזמנת מלונות
 
הזמנת רכב
חפש השכרת רכב
פוסטים נבחרים