עמק הלואר וברטאן עם ילדים

חופשת לואו קוסט סתווית במערב צרפת

החופשה הסתוית שלנו בצרפת היתה שונה מהחופשות הקודמות המשפחתיות שלנו בחו"ל. את כרטיסי הטיסה לנאנט רכשתי ממש בפתיחת הקו במחיר מצחיק של 70 יורו לכרטיס. לא ממש ידעתי מה אפשרויות הטיול באיזור אבל צרפת זה צרפת – מה כבר יכול להיות? בדרך כלל אני קוראת על היעדים שמענינים אותי ורק אחרי שאני ממש נתפסת ומתלהבת, מחפשת כרטיסי טיסה. כך היה גם בחופשה שלנו באיים האזוריים בקיץ האחרון.

לאחר רכישת הכרטיסים התחלתי לחקור על האיזור. מזג האויר בסוף אוקטובר כבר קריר ולכן החלטתי שאין טעם להצפין עד נורמנדי. היעדים שנבחרו הם צפון בריטני – איזור מון סן מישל ומרכז עמק הלואר.

מכיוון שזאת היתה חופשה בונוס משפחתית (חודשיים לאחר החופשה השנתית שלנו של שבועיים באיים האזוריים שהיתה אינטנסיבית עם הרבה טיסות) החלטנו שהיא תהיה חופשה רגועה, אין אתרי מאסט (מלבד מונט סן מישל :-)) , לא צריך להספיק כמה שיותר, אין אטרקציות מעייפות וטרקים ארוכים ופארקים – רק אם יזרמו על הדרך. בנוסף יהיה זמן צימר רגוע לקריאה ומשחק ולהנאה מהסביבה.

והכי חשוב, אם כבר צרפת, אז אי אפשר בלי קולינריה. מראש הזמנתי ל-2 לילות מסעדות מישלן מוצלחות לבילוי זוגי.

זאת הפעם הראשונה שטסנו ברמה המשפחתית "לואו קוסט"  – ארזנו 4 טרולי בלבד והאמת שזה היה אפילו די נוח. לא צריך להעמיס מזוודות לטיסה ולא לחכות להם כאשר נוחתים מאוחר בלילה. לא הוספנו הושבה – זה היתרון של איזיג'ט, תמיד מושיבים יחד כאשר מדובר במשפחה.

פרטים טכניים:

לינה: הטיול שלנו חולק ל:

בריטני – מון סן מישל: 2 לילות. לינה בעיירה Dol-de-Bretagne צימר Manoir de la Crochardière

עמק הלואר: 3 לילות. צימר Domaine de la chapelle – Ch d'hote

שדה התעופה נאנט: לילה ראשון ואחרון.Escale Oceania Nantes

רכב: מנוע חיפוש מצוין economy car rentals . הם עובדים גם עם חברות השכרה קטנות שלעיתים מאפשרות עלויות נמוכות בשוק. אפשרות ביטול עד 48 שעות לפני איסוף הרכב.

הטיסה לנאנט של איזיג'ט יצאה בזמן והיתה חוויה מתקנת לטיסה הקודמת שלנו איתם לסקוטלנד. הגענו בחצות וישנו בשדה התעופה על מנת לאסוף את הרכב למחרת בבקר ולצאת לדרך. הטרמינל בנאנט יחסית קטן ויש בו בסך הכל 3 בתי מלון במרחק הליכה מהיציאה. אנחנו ישנו במלון Escale Oceania Nantes – מלון 3 כוכבים מעולה ללינה של לילה אחרי ולפני טיסה. במלון חדרי משפחה נוחים וארוחת בוקר נחמדה. מלון נוסף עם חדרים זוגיים , 4 כוכבים  Hôtel Oceania Nantes.

יום מספר 1 - מזג אויר מושלם, חופי ברטאן ועיר נמל יפיפיה

יצאנו לדרך צפונה לכיוון סנט מאלו –  עיר נמל מבוצרת בחומה על חופה האטלנטי הצפון מערבי של צרפת באזור תעלת למנש, כשעה ממון סן מישל. לאחר שיתוף הבנים באפשרויות הביקור בעיר נבחרה האפשרות של טיול על חומות העיר. כבר בשער הכניסה ישנן מדרגות לעליה על החומה. המסלול הוא של כ-2 ק"מ. עלינו לטיול על חומות העיר. מלמעלה ניתן לצפות על גגות הבתים של הימאים של פעם וכמובן על מפרץ סנט מאלו המדהים והאיים הסמוכים. הגענו בזמן שפל וניתן היה לראות סירות "תקועות" בחול ולדמיין איך הכל ניראה בזמן גאות.

לאחר סיבוב נעים של מים כחולים והרבה שחפים חזרנו לרכב והמשכנו לנקודת העצירה הבאה, Les Rochers Sculptés. חוף פסלים שנחצבו בסלעי הגרניט על ידי כומר שהיה חירש ואילם. זאת היתה דרך הביטוי שלו. הכומר חי בין השנים 1839-1910. הפסלים מיצגים את אגדת משפחת רוטנוף, פיראטים ושודדי ים עד המהפכה.

מכאן פנינו לצימר שלנו ליומיים הקרובים. את הצימר בחרתי בקפידה שיהיה במרחק נוח למון סן מישל וכן לסנט מאלו. כשהגענו, חיכתה לנו הפתעה. בית חווה מהמם, עם מדשאות ירוקות, עיזים ותרנגלות מסתובבות, בריכה מחוממת וג'קוזי ואוירה כיפית ומרגיעה. לא הצלחתי להפסיק לצלם. שם הצימר: Manoir de la Crochardière

המלצות נוספות מצוינות לצימרים בבריטני, בקירבת מון סן מישל.

מעונינים ביעוץ ותכנון טיול בהתאמה אישית לצרפת?

לחצו כאן

או התקשרו 052-2223023

מוזמנים לעקוב אחרי גם בפייסבוק ובאינסטגרם

יום מספר 2 - האי מון סן מישל הקסום

מון סן מישל היה אחד המקומות שבגללם החלטתי להגיע לשני לילות לבריטני. מון סן מישל זהו אי סלעי קטן שעליו בנוי מנזר משנת 708 לספירה וכפר ימי ביניים שכולו רחובות וסימטאות אבן מדורגות. נחשב לכפר היפה ביותר בצרפת. סביב הכפר חומות וביצורים מרשימים. המקום מפורסם מאד בזכות תופעת הגאות והשפל. פעמיים ביום הוא מתחבר ליבשה בזמן שפל ופעמיים הופך לאי. בגלל זה היה מקום יחסית אסטרטגי ולא נפגע במלחמת העולם השניה.

הזמן הכי יפה לביקור באי הוא בזמן גאות. בגלל ההתחממות הגלובלית רב הזמן הוא בשפל ורק ממש בשעת הגאות המים מתחילים לעלות ולכסות את שדות הבוץ.  באתר שלהם יש טבלאות מדויקות שלפיהן ניתן לדעת מתי בדיוק הגאות מתרחשת ומתי השפל. לפי הטבלה זמן הגאות היה 10:13. מומלץ להגיע כשעה קודם ומהצימר שלנו יש עוד חצי שעה נסיעה. משמע, יש לקום מוקדם…לפני הזריחה (הזריחה בתקופה זאת הייתה סביב שמונה וחצי בבקר). היתה קצת התרעמות מצד בני המשפחה של מה את מעירה אותנו בחושך בחופש…וכו. אבל לא ויתרתי להם.

אתר מצוין לזמני גאות ושפל

הגענו בתשע לחניה הענקית של מון סן מישל. הכל מסודר ומאורגן כיאה לאתר תיירותי ומפורסם. מהחניה עולים על שאטל  שמביא לאי. אין כניסה עם רכבים פרטיים. המראה של האי מאד מרשים.

כבר בכניסה לכפר עלינו על החומה ועשינו את דרכינו למנזר שבראשו על החומות. במהלך ההליכה ראינו איך שדות הבוץ מתחילים להתמלא במים לאט לאט. יש ימים שידועים בגאות מרשימה מאד והם מעטים בשנה. לא נפלנו על יום כזה אבל כן ניתן היה לראות את התקדמות המים והתכסות השטחים היבשים.

מהכניסה למנזר יש גרם מדרגות מרשים עד למרפסת שבראשו. בעונת התיירות יש תור ארוך בכניסה לקניית הכרטיסים אך מכיוון שהיינו מחוץ לעונה המקום לא היה מלא אנשים ומאד רגוע. בעונה (יוני עד ספטמבר) מומלץ להזמין כרטיסים מראש למנזר (אפילו יום קודם) כדי לא לבזבז זמן יקר על עמידה בתורים.

קצת הנוף למעלה:

לאחר ביקור גם בחלק הפנימי של המנזר ירדנו דרך הסימטאות היפות חזרה לתחתית הכפר. את הדרך חזרה לאוטו בחרנו לעשות ברגל, הליכה של כחצי שעה.

אחת המטרות בחופשה הזאת היתה ביקור במסעדות מישלן מיוחדות לזמן איכות זוגי. אחת המסעדות המעולות היתה Maison Tirel-Guérin. מסעדת כוכב מישלן אחד שבה ביקרנו באותו הערב. חוויה מעולה! מרב שהתלהבנו מהארוחה לא צילמנו כלום 🙁

יום מספר 3 - טיול פסטורלי באופני מסילת רכבת והרבה שלכת

יום המעבר לעמק הלואר. לפנינו נסיעה של 4 שעות…

תחילה נסענו לכפר הפסטורלי Medreac. בכפר תחנת רכבת ישנה שלא פעילה. במקום להשאיר את המסילה והתחנה שוממות הפכו אותם לאטרקציה מקורית ומגניבה, אופני מסילת רכבת! כל זוג אופניים מחובר לעגלה קטנה שיושבת על המסילה וכך ניתן לצאת לטיול של שעה לאורך המסילה. חוויה מיוחדת ומהנה!

משם המשכנו לפארק חבלים ביער ליד העיר Rennes. פארק מקסים, במקום גם פארק טרמפולינות מעל העצים!

כאן התחילה החגיגה הגדולה, בזמן שכולם היו בפארק החבלים אני שוטטתי להנאתי ביער והאגם הסמוך לצילום תמונות שלכת.

בשלב זה כבר היינו ממש רעבים לצהריים. זאת היתה הפעם הראשונה ש"ניכוונו" משיטת שעות פתיחת המסעדות בצרפת. אחרי 14:00, הכל סגור! ונפתח רק בערב. אחרי כמה ניסיונות הבנו שאין סיכוי ונכנסנו למאפייה לקנות באטים טריים.

לקראת הערב הגענו לצימר שלנו בעמק הלואר. Domaine de la chapelle – Ch d'hote בין כרמים ושדות. מזג האויר הפך להיות גשום.

יום מספר 4 - שווקים, תרבות וקצת היסטוריה

קמנו לבוקר גשום במיוחד. התחזית לא היתה אופטימית בכלל וניראה היה שלא יהיה רגע דל יבש. לאחר התלבטויות יצאנו לדרך לכיוון העיירה אמבואז. אמבואז היא עיירה במרכז עמק הלואר ליד נהר הלואר, עיירה חמודה מאד. במרכזה טירה גדולה עם נוף מרשים. בימי ראשון מתקיים שוק יום א' לצד נהר הלואר בו נמכרים ירקות , פירות, גבינות, בשרים ואפילו בגדים. תוצרת מקומית. עשינו בו סיבוב קצרצר. השוק אינו מקורה אבל נהננו מהפסקה קטנה בגשם.

באמבואז נמצא גם ביתו של לאונרדו דה וינצי. הסיפור של לאונרדו דה וינצי ואמבואז מתחיל כאשר המלך פרנסואה הראשון הזמין אותו להתגורר בצרפת ונתן לו ארמון קטן באמבואז. המלך פרנסואה העריך מאד את יכולתיו וכישוריו של דה וינצ'י גם בתחום האומנות וגם בתחום המדע ורצה שיהיה בקירבתו. הארמון שנתן לו ניקרא קלו לוסה.

הביקור בביתו של דה וינצ'י מתחלק לשני חלקים. חלק של הגן הגדול – בו דגמים מוגדלים של המצאות דה וינצ'י שאפשר ממש להפעיל ולשחק איתם. החלק השני הוא הבית עצמו. התכנית היתה שכשהגשם יפסיק נצא לביקור בגן וכשיחזור נוכל להכנס פנימה. בפועל מה שקרה שלא הספקנו לצערי לנצל את מה שהגן מציע. די מהר הגשם חזר ונאלצנו להכנס פנימה. קצת תמונות מהגן:

כשקראתי על הסיור הבנתי שדוקא החלק של הגן הוא החלק המעניין ולא הביקור בבית. מאד נהננו דוקא מהסיור בתוך הבית. בתוך הבית ניתן לראות כיצד גר ועבד דה וינצ'י. יש חוברת בעברית עם הסברים. בנוסף, קומת המרתף מלאה בהמצאות שפיתחה חברת IBM מתוך השירטוטים שהשאיר דה וינצ'י. על מנת להמנע מתורים ארוכים בתקופת התיירות, מומלץ לרכוש כרטיסים מראש (אפשרות ביטול עד 24 שעות לפני).

לאחר סיבוב קצרצר במרכז העתיק של אמבואז החלטנו לסיים ולחזור לצימר לאור הגשם שלא הפסיק.

קצת כרמים בשלכת ליד אמבואז:

עכשיו הגיע תורה של מסעדת המישלן השניה – Le Château de Pray. יצאנו בערב גשום שוב לאמבואז. הפעם צילמתי 🙂

יום מספר 5 - אנדרלין בעמק הלואר. עמק הלואר עם ילדים​

אחד הימים המוצלחים בחופשה! קמנו ליום בהיר. איזה כיף.

יצאנו להשיט סירת קאנו בנהר ה cher. השייט לוקח כשעה לכיוון ובמהלכו עוברים תחת קשתות ארמון שננסו היפה. בעלי הצימר שלנו חשבו שאנחנו משוגעים שבקור הזה יוצאים לפעילות מים אבל האמת שתוך זמן קצר התחממנו מאד 🙂

משם המשכנו לרכיבת אופניים לאורך ה Cher. היה כלכך כיף ומזג האויר היה מושלם שהמשכנו עוד ועוד. ניזכרנו להסתובב ולחזור כאשר הרעב התחיל להציק לנו 🙂

יום מספר 6 - הצצה לטירת שננסו היפה בלואר וביקור חטוף בנאנט.

היום עוזבים את עמק הלואר חזרה לנאנט. עמק הלואר עשיר בטירות וארמונות ימי ביניים מפוארים. מראש ידעתי שזה פחות יעניין את הבנים ולכן נבחר ארמון שננסו בלבד לביקור. הארמון נחשב למפואר ביותר מבפנים, מלא ריהוט ואומנות מלפני 500 שנה. הארמון יושב ממש על נהר ה Cher שתחתיו שטנו ביום הקודם.

טירת שננסו נבנתה על תחנה ישנה. יש אזכורים שכבר במאה ה -11 היה מבנה ראשון. מלבד ביקור בפנים הטירה, הטירה מוקפת גנים מרהיבים. בגנים ישנו מבוך צמחים נחמד שהבנים ממש אהבו.

לאחר הביקור בטירה התלבטנו האם לנסוע לביקור בגן החיות של עמק הלואר – ZooParc de Beauval. הגן חיות נחשב הכי יפה בצרפת והביקורות עליו מדהימות. לאחר מחשבות החלטנו להתחיל לחזור לנאנט ברגוע ולבלות בעיר את אחה"צ. בנוסף, בחרנו לנסוע לנאנט בדרכים צדדיות ולא בכבישי האגרה המהירים על מנת לספוג עוד קצת מהנוף הכפרי המקסים.

קצת תמונות מנאנט:

טיול מחוץ לעונת התיירות בצרפת. האם כדאי?

עוד טיול משפחתי תם ונישלם.

קצת מסקנות מטיול אוף סיזן:

יתרונות

• אוירה יותר רגועה, אין תורים ואין עומס באטרקציות ואתרי התיירות.
  • לא חובה להזמין אטרקציות מראש, זה מאפשר גמישות ויותר זרימה.
  •  הרבה יותר זמינות ללינות טובות והמחירים נמוכים מאשר בעונה.
  • הטבע ניראה שונה ממה שרגילים אליו, לעיתים שלג במקומות הררים, שלכת צבעונית ועוד. מוסיף יחודיות ועניין.

חסרונות

• מזג האוויר לא ודאי ויותר סיכוי לגשם אך מצד שני אין גלי חום ומזג האוויר קריר ומרענן.
  • אתרי התיירות פועלים בזמנים שונים מאשר בעונה ולפחות שעות, חצי יום או שלא פתוחים בכלל במהלך השבוע ורק בסופ"ש. לשם כך דרושה הכנה יסודית לטיול ובדיקה מעמיקה מול אתרי התיירות. אם תתכוננו היטב, לבד או עם יועץ טיולים, לא תופתעו ותוכלו לכוון את ההגעה לזמנים הנכונים.

מה לא הספקנו בעמק הלואר

ZooParc de Beauval – אחד מגני החיות הגדולים והפופולריים בצרפת כולה ואחד המרשימים בעולם. במהלך היום ישנן הופעות מרשימות מאד כגון הופעה של עופות דורסים והופעה של כלבי ים. ניתן למצוא מגוון אדיר של בעלי חיים בבתי גידול מושקעים ומרשימים, כולל כמה מינים נדירים כגון דובי פנדה.

טירת שאמבורד – הטירה הגדולה ביותר בלואר. הטירה מרשימה מאד בעיקר מבחוץ. אפשרויות הביקור בטירה: סיור באמצעות אייפד בפנים הטירה, שייט בנהר הצמוד לטירה בסירה חשמלית, טיולים רגליים במסלולים שונים בגנים וביערות הסמוכים, טיולי אופניים, טיול בכירכרה רתומה לסוס. כמו כן בחודשי התיירות יש מידי יום מופע עופות דורסים וסוסים בטירה (רק בצרפתית).

גני טירת וילדרי: Château de Villandry – טירה מתקופת הרנסנס. האטרקציה המרכזית בה היא הגן הגדול והמרשים, המתפרש על פני שלושה מפלסים, המחולקים לפי נושאים: גן מים, גן גיאומטרי וגינת מטבח עם תבלינים, פירות וירקות. בגינת המטבח נמצא גם מבוך צמחים חביב. אפשרי בהחלט לוותר על הביקור בפנים הטירה ולהתרכז בגנים הסובבים אותה.

כפרי טרוגלודיטים – בתקופת ימי הביניים פשוטי העם עבדו בחציבת אבן הגיר שתשמש לבניית הטירות המפוארות של האצילי העם. המחצבות הפכו עם הזמן לישובי קבע וכך נוצרו הכפרים התת קרקעיים.חלק מהמערות הפכו למערות לגידול פיטריות למאכליגורמה משובחים או יקבים.

טיסה בכדור פורח – אחת האטרקציות המובילות בעמק הלואר! חוויה נהדרת אשר מאפשרת לצפות בטירות הידועות ממעוף ציפור.

קצת על חופשה בצרפת

צרפת מדינה מפנקת, בכל מקום מאפייה עם כל טוב ומסעדות רבות מצוינות . מחירים בסופר טיפה יותר זולים מבארץ ובמסעדות זהים.

אנחנו ישנו ב B&B מעולים במחירים ממש מצחיקים שכוללים ארוחות בוקר.

המסעדות נסגרות סביב 14:00 ולכן יש להתארגן בהתאם. במידה ומפספסים יש מאפיות בכל מקום.

שננסו טירה עמק הלואר צרפת נאנט

קולגות שלי שכתבו על עמק הלואר ובריטני:

מעונינים ביעוץ ותכנון טיול בהתאמה אישית לצרפת?

לחצו כאן

או התקשרו 052-2223023

מוזמנים לעקוב אחרי גם בפייסבוק ובאינסטגרם

13 thoughts on “עמק הלואר עם ילדים וקצת ברטאן

1. טיול סתיו מקסים. היינו פעם בלואר בנגיעה ואני מחכה להזדמנות לחזור לסיבוב ארוך באזור, כולל ברטאן כמובן. מוכרחה לומר שיש משהו מאוד כיפי בצרפת בקיץ אבל יש גם חסרונות. צבעי הסתיו, המחירים הנוחים והיעדר הצפיפות – אלו נקודות זכות גדולות.

1. לגמרי. גם בגלל שזה לא איזור הררי בקיץ יש הרבה ימים חמים. הסתיו נתן לזה אוירה מדהימה. גם אני אצטרך לחזור לאיזור.

1. נשמע שהיה לכם טיול סתווי מקסים (: אנחנו שוקלים לנסוע בפסח (תחילת אפריל), לדעתך זה דומה לסתיו?

2. איזה טיול מקסים! נשמע רגוע ומלא חוויות. ואיזה כייף זה מחוץ לעונת התיירות. הילדים נשארו לבד כיצאתם למסעדות?